OFERTA

Konsultacje psychologiczne

Konsultacje psychologiczne dla:

  • dorosłych i młodzieży w spektrum autyzmu (ASD) i/lub ADHD
  • rodziców dzieci w spektrum autyzmu (ASD) i/lub ADHD
  • osób doświadczających trudności emocjonalnych i społeczno-emocjonalnych (mała pewność siebie, lęki, obniżenie nastroju, poczucie wyobcowania, trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji)
  • rodziców niemowląt i małych dzieci zaniepokojonych ich rozwojem

W ramach konsultacji prowadzę również psychoedukację na temat ASD i ADHD.

Psychoterapia pozytywna i transkulturowa (PPT after Peseschkian, since 1977) jest podejściem humanistyczno-psychodynamicznym. Integruje w sobie: humanistyczną wizję człowieka, psychodynamiczne rozumienie dynamiki konfliktów, refleksję systemową obejmującą aspekty transgeneracyjne i transkulturowe, elementy poznawczo-behawioralne oraz myślenie strategiczne, w tym oparty na zasobach i zorientowany na cel 5-etapowy proces psychoterapii. Koncepcja konsultacji w PPT opiera się na samopomocy pacjenta. Rolą konsultanta jest pomoc klientowi w identyfikacji i optymalizacji reakcji, zachowań i podkreślenie jego zdolności.

Konsultacja może mieć formę jednorazową, jednak najcześciej jest to kilka spotkań. W przypadku dzieci na pierwsze spotkanie zapraszany jest sam rodzic (rodzice), w kolejnym spotkaniu, jeśli jest taka potrzeba, może uczestniczyć dziecko.

ADOS-2

ADOS- 2 to protokół obserwacji objawów spektrum autyzmu, określany jako „złoty standard” diagnozy spektrum autyzmu na świecie. Podczas badania diagnosta proponuje badanemu kilkanaście wspólnych aktywności i tematów rozmowy.

ADOS-2 – Protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu pomaga wykryć cechy spektrum autyzmu u:

  • dzieci w wieku od 12 miesięcy,
  • młodzieży,
  • osób dorosłych.

Diagnoza inteligencji dzieci i młodzieży

Diagnoza inteligencji polega na badaniu wystandaryzowanym testem psychologicznym o ściśle określonej procedurze badania. W wyniku przeprowadzenia testu uzyskuje się wskaźnik liczbowy – iloraz inteligencji, który informuje jak dana osoba wypada na tle osób w jej wieku pod względem funkcjonowania poznawczego. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi diagnostycznych możliwa jest więc ocena zarówno globalnego jak i wybiórczego funkcjonowania poznawczego, w tym:

  • ogólnego potencjału rozwojowego,
  • poziomu rozwoju poszczególnych sfer i zdolności (np. procesów spostrzegania, pamięci, zasobu wiadomości, myślenia słowno-pojęciowego, rozumowania arytmetycznego, myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumowania społecznego),
  • wybitnych uzdolnień
  • zdolności słabiej rozwiniętych, a więc wymagających stymulacji (co jest ważne zwłaszcza w przypadku dzieci).

Pozwala m.in. na przewidywanie sukcesów w nauce, zrozumienie przyczyn niepowodzeń szkolnych, określenie predyspozycji intelektualnych do wykonywania określonych zawodów. Jest możliwa do przeprowadzenia już u dzieci od 3 r.ż.

Diagnoza psychologiczna rozpoczyna się od rozmowy z rodzicami a następnie spotkania z dzieckiem. Jej zakres ustalany jest przez psychologa w porozumieniu z rodzicem na spotkaniu konsultacyjnym. Po dokonaniu analizy danych uzyskanych w procesie diagnozowania , odbywa się spotkanie z rodzicem, podczas którego omawia się wyniki diagnozy. Rodzic może otrzymać również opinię psychologiczną, która określa mocne i słabe strony w funkcjonowaniu dziecka.