- Regulamin określa zakres i rodzaj usług świadczonych przez Karolinę Łuczak, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Karolina Łuczak – psycholog, pod adresem Krzywoustego 24/1, 48-300 Nysa, NIP 7532278828, zwanego dalej Gabinetem, a także warunki ich świadczenia.
- Usługi Gabinetu świadczone są osobiście przez Karolinę Łuczak – psychologa, specjalistę wczesnego wspomagania rozwoju, certyfikowanego diagnostę ADOS-2.
- Gabinet świadczy usługi specjalistyczne z zakresu pomoc psychologicznej w ramach konsultacji, diagnozy oraz terapii dzieci i młodzieży, jak również pomocy psychologicznej dla dorosłych w ramach diagnozy oraz konsultacji.
- Wszystkie usługi świadczone w ramach Gabinetu są zgodne z Kodeksem Etycznym Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz przepisami prawa.
- Usługi Gabinetu świadczone są stacjonarnie oraz drogą elektroniczną (wideokonferencja) za pośrednictwem Google Meet.
- Usługi Gabinetu realizowane są na zlecenie Klienta lub na zlecenie rodzica/opiekuna prawnego i wyłącznie za jego zgodą wyrażoną ustnie.
- Gabinet może odmówić świadczenia usług, jeżeli zgłaszany problem wykracza poza zakres świadczonych usług lub świadczone usługi nie są odpowiednie wobec zgłaszanego przez Klienta problemu lub w przypadku niedostatecznego stanu zdrowia psychofizycznego Klienta.
- Gabinet może odmówić świadczenia usług Klientowi będącemu pod wpływem substancji psychoaktywnych, Klientowi, który jest agresywny lub narusza dobra osobiste psychologa.
- Klient/rodzic/opiekun dziecka odpowiada za ewentualne uszkodzenia mienia w poczekalni, toalecie oraz pomieszczeniach diagnostyczno-terapeutycznych. Wszelkie uszkodzenia Klient powinien niezwłocznie zgłosić psychologowi.
REGULAMIN GABINETU Karolina Łuczak – psycholog
A. Postanowienia ogólne
B. Klienci
- Z usług Gabinetu mogą korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych z zastrzeżeniem pkt. b i c.
- Osoby, które nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych mogą skorzystać z usług za zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
- W przypadku osób, które ukończyły 16 rok życia, zgodę na skorzystanie z usług wyrażają rodzice/opiekunowie prawni oraz małoletni (zasada podwójnej zgody).
- Na prośbę Gabinetu rodzice/opiekunowie prawni małoletniego zobowiązani są do przedstawienia najbardziej aktualnego orzeczenia sądowego/innego dokumentu, z którego wynika sposób sprawowania opieki nad małoletnim.
C. Umawianie i odwoływanie sesji, płatności
- Opłaty za usługi pobierane są zgodnie obowiązującym cennikiem. Płatności należy dokonać gotówką, kartą lub poprzez BLIK po zakończeniu wizyty.
- Spotkania odbywają się wyłącznie po wcześniejszym umówieniu.
- Umówienie spotkania odbywa się telefonicznie pod numerem 728893314, poprzez kalendarz wizyt online zmieszony na stronie psycholognysa.pl, a także poprzez Messenger. Kolejne terminy ustalane są na bieżąco podczas spotkań.
- Dzień przed spotkaniem Klient otrzymuje SMSowo wiadomość z terminem spotkania oraz prośbą o potwierdzenie obecności.
- Czas trwania pierwszej konsultacji to 50 min. Czas trwania badania diagnostycznego jest zależny od jego typu. Klient/rodzic/opiekun zawsze jest informowany o przewidywanym czasie trwania.
- W przypadku spóźnienia ze strony Klienta czas sesji nie jest przedłużany, a cena nie jest zmniejszana.
- Klient ma obowiązek odwołania spotkania, jeżeli nie ma możliwości się na nim stawić. Spotkanie odwołane z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem nie podlega opłacie. Spotkanie odwołane w terminie krótszym niż 24 godziny lub nieodwołane traktowane jest jako odbyte i podlega opłacie zgodnie z ustalonym cennikiem. Uregulowanie płatności z tego tytułu następuje przed kolejną sesją lub przelewem na rachunek 98 1050 1490 1000 0097 4081 6195 .
- Jeżeli sesja będzie musiała zostać odwołana przez Gabinet to Klient zostanie o tym jak najszybciej poinformowany oraz zostanie mu zaproponowany nowy termin. Sesje odwołane przez Gabinet nie podlegają opłacie.
- W przypadku konsultacji online płatności należy dokonać przelewem z góry. Płatności należy dokonać na rachunek: 98 1050 1490 1000 0097 4081 6195
D. Dokumentacja
- Gabinet prowadzi dokumentację w postaci notatek psychologa oraz arkuszy diagnostycznych.
- Psycholog nie udostępnia Klientowi ani rodzicowi/opiekunowi dziecka wyników surowych testów diagnostycznych czy surowych danych obserwacyjnych, jak również wytworów, w tym notatek terapeutycznych, które nie zostały poddane procesowi interpretacji.
- Klient/rodzic/opiekun dziecka ma prawo do uzyskania opinii lub/i zaświadczenia dotyczącego zinterpretowanych wyników diagnozy czy prowadzonego procesu terapii. Zaświadczenie/opinię wydaje się odpłatnie, zgodnie z informacjami zawartymi w cenniku.
- Gabinet nie wydaje opinii na potrzeby spraw sądowych.
- Dokumentacja przechowywana jest przez okres 5 lat. Po tym okresie jest niszczona w sposób nieodwracalny.
E. Tajemnica
- Gabinet jest zobowiązany do zachowania tajemnicy w zakresie przewidzianym przez obowiązujące przepisy prawa.
- Prawo do poufności przysługuje również małoletnim Klientom. Gabinet przekazuje rodzicom/opiekunom tylko informacje ograniczające się do ogólnych wniosków i zaleceń z przebiegu spotkania z zastrzeżeniem pkt c i e.
- Wyjątkiem od zasady określonej w punkcie b jest sytuacja zagrożenia zdrowia lub życia Klienta lub innych osób.
- Klient wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy przez Gabinet w przypadku konieczności skorzystania z konsultacji z innym specjalistą (np. lekarzem psychiatrą, innym psychologiem, superwizorem). Klient wyraża zgodę na dostarczenie Gabinetowi niezbędnych dokumentów (opinie, wyniki badań, konsultacje).
- W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia Klient, wyraża zgodę na kontakt Gabinetu z rodziną Klienta oraz odpowiednimi służbami.
- Gabinet poddaje swoją pracę superwizji w celu podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. Tym samym Klient wyraża zgodę na możliwą superwizję swojego przypadku z superwizorem lub innym psychologiem w ramach superwizji koleżeńskiej. Podczas superwizji Gabinet nie ujawnia żadnych informacji, które mogą umożliwić zidentyfikowanie Klienta.
F. Zakończenie współpracy
- Decyzję o zakończeniu świadczenia usług podejmują wspólnie Gabinet oraz Klient. Niezależnie od powyższego Klient może w dowolnym momencie zdecydować o zakończeniu korzystania z usług.
- Oświadczenie o zakończeniu korzystania z usług należy złożyć podczas sesji lub w formie wiadomości mail/sms.
- Odwołanie 2 wizyt z rzędu bez wcześniejszego poinformowania Gabinetu będzie uznane za rezygnację z usług.
- Gabinet ma prawo rezygnacji ze świadczenia usług na rzecz Klienta z ważnych powodów. W przypadku rezygnacji Gabinet informuje o niej Klienta wyjaśniając powody swojej decyzji oraz poleci innego specjalistę.
G. Przetwarzanie danych osobowych i postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.04.2023 r.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, jak również wprowadzania modyfikacji cen za świadczone usługi psychologiczne, o czym klienci będą powiadomieni poprzez udostępnienie stosownej informacji w gabinecie psychologicznym oraz na stronie internetowej.
- Zmiana regulaminu dotycząca usług, których świadczenie rozpoczęło się̨ przed zmianą będzie skuteczna po zaakceptowaniu zmiany przez Klienta.
- Podejmując kontakt z Gabinetem Klient wyraża zgodę̨ na przetwarzanie danych osobowych przez Gabinet dla celów świadczenia usług oraz rezerwacji spotkań, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej
- Klient/rodzic/opiekun decydując się na usługi Gabinetu oświadcza, iż zapoznał się z powyższymi punktami i akceptuje ogólnodostępny regulamin